Učenje angleščine za otroke z gibanjem
Učenje angleščine za otroke je velikokrat še vedno povezano zgolj s sedenjem za mizo in odprto knjigo ali delovnim zvezkom. Vendar na žalost to ne deluje za vse otroke. »A, bejž no, česa ne poveš,« si morda mislite. Kot da tega ni ugotovila že marsikatera mama, ki pri svojem otroku, predvsem sinovih, opaža zelo nizko stopnjo zanimanja za učenje.
Delim, kar sem opazila, da deluje pri mojih urah, torej na inštrukcijah angleščine, in pri nas doma pri mojih treh otrocih. Znanstvene raziskave teoretično podpirajo tezo, da se otrok najlažje in najhitreje nauči, kadar sam nekaj dela, ustvarja in ob tem spoznava novo snov. Torej lahko pedagogi in starši pozabimo na stari način, ko učitelj zgolj predava pred tablo, učenci pa prepisujejo s table oz. power pointa v zvezek.
Kako torej popestriti učenje angleščine za otroke z gibanjem?
Nujno se moramo sprostiti in se začeti z otrokom igrati. Ja, prav ste prebrali. Igramo se in raziskujemo, kako lahko angleščino vključimo v svoje življenje. Učenci vseh treh triad lahko skoraj vsako dejanje, torej vsak glagol, prikažejo s svojim telesom in si doma seveda pomagajo še s čisto pravimi pripomočki. Ja, draga mama, če bo otrok med učenjem razmetal, bo potem vse postavil na svoje mesto, nič ne skrbi.
Recimo, da se v šoli učijo besedišče, kako poteka dan, za začetek imajo nekaj glagolov oz. besednih zvez: wake up, get up, get dressed, make my bed, go to the bathroom …
Čisto vsako teh fraz lahko otrok pokaže točno tako, kot jo naredi vsako jutro. Torej:
1.) Najprej naj prebere, kako neko dejanje rečemo v angleščini: WAKE UP.
2.) Ok, sledi akcija. Torej se dvigne od mize, gre v svojo sobo, zleze v posteljo in se pretvarja, da se je ravno zbudil. Točno to je bistvo: s svojim telesom pokaže glagol, ki se ga uči: I wake up.
3.) Glasno ponovi : »I wake up at 7 o’clock.« (At 7 o’clock sem dodala zgolj zato, da hkrati ponovi še uro. ) Ponovi lahko za začetek 3x. Že ko se vrača k zvezku, lahko glasno še dvakrat ponovi, kar je ravnokar naredil.
4.) V zvezek za vajo si zapiše svojo poved: I wake up at ____________ (na črto napiše uro, ko se on vsako jutro zbudi.) Pa res ni treba pisati za mizo. Čisto v redu je tudi, če sedi na tleh.
Ali se vam zdi, da je to zamudno? Ja, seveda je. Vendar si bo otrok preko gibanja po treh ponovitvah vseeno lažje in hitreje zapomnil, kako se kaj reče, kot če 5-krat samo prebere in tiho, v mislih ponovi besedo. Že če samo enkrat prepiše stavek, je že veliko boljši učinek. Testirajte sami.
Namreč razlog je zelo preprost. Kadar samo otrok sedi za mizo in razmišlja, kako bi se igral zunaj ali pa s prijateljem tekmoval v računalniški igri, vi se pa trudite z njim, da bi si on kaj zapomnil …. no, saj vemo … on dejansko ni pri stvari, samo vi ste. Ja, in potem smo starši utrujeni in razočarani, otroka pa po možnosti nahrulimo, zakaj vendar ne sodeluje. Saj mi smo vendar svojo osnovno šolo že naredili. Morda je komu to kaj znano…
Torej tako, kot sem opisala zgoraj, lahko v štirih korakih pokaže še, da se obleče, si postelje posteljo, gre v kopalnico… Tukaj je možnosti neomejeno.
Kako pa lahko potem to še dodatno utrjuje, ne da bi sedel za zvezkom? V svojo sobo si nalepi k postelji samolepilni listič s svojim stavkom: I wake up at 7 o’clock. Ko se zbudi, torej ponovi stavek.
Na omaro, iz katere si vzame oblačila, si nalepi listič: I get dressed.
V kopalnici si ob zobni ščetki nalepi listič: I brush my teeth.
In tako naprej za vse glagole in vse do večera. Najbolje je, da si celoten seznam besed in fraz razdeli v manjše enote, zato da se lahko vsak dan nauči recimo 1/3 vseh besed ali fraz. Zakaj ne vsega naenkrat? Ker ni učinka. Bolje večkrat po malem kot vse naenkrat.
Podrobnejši opis uporabe samolepilnih lističev za učenje angleščine za otroke najdete tudi v članku Moj otrok se noče učiti. Kaj naj naredim?
Verjetno se vam je ob branju tega članka že porodilo kar nekaj novih zamisli, kje vse bi lahko še vadil, kar mora znati pri pouku. Predvsem fantje so navdušeni, ko jim končno ni treba samo sedeti za mizo in se učiti na »dobri, stari« način. Učenje angleščine si lahko vsak otrok sam naredi veliko bolj zanimivo in predvsem si zato hitreje zapomni. Torej se lahko čas učenja angleščine s pravim pristopom močno skrajša. Vsaj za polovico po mojih izkušnjah.